mandag 31. august 2009

Repitisjonsoppgaver kap. 3

Repitisjonsoppgaver kap. 3
1. En strategi er en plan for å gjennomføre en opperasjon.

2. En kommunikasjonsstrategi er et skriftlig dokument som beskriver hvordan virksomheten skal gå frem for å oppnå det de ønsker, mens en informasjonsplan er de forskjellige strategiene man må gjennomgår for å få en ordentlig kommunikasjonsstrategi.

3. Forankring, situasjonsanalyse, planleggingsfasen, gjennomføring, evalueringsfasen.

4.
1. Ha et klart mål med strategien.
2. Analysere svakheter, styrker, fiender og muligheter for bedriften.
3. Her skal man konkretisere målene som ble diskutert i forankringsfasen.
4. Gjennomføre det man har kommet fram til.
5. Man evaluerer alle fasene.

5. En krisekommunikasjon er en plan for en krise som kan skje. De må ha en plan for en krisesituasjon fordi de har antakeligvis veldig mye å gjøre med å svare på spørsmål, gi beskjeder osv. Mange ganger må kanskje varene byttes ut eller endres, dermed trenger de en plan for ikke å gå helt i surr.

Ingen kommentarer: